New York på 24 timmar

För exakt en vecka sedan kom jag hem från staden med stort S, jag pratar förstås om New York! Jag och min syster fick följa med vår farbror som medresenärer på en av hans flygningar, därav den korta vistelsen på ca 24 timmar.  Jag kan helt klart säga att detta var bland de bästa tjugofyra timmarna i mitt liv.

Utan att ens ha varit i New York var jag förälskad och jag kan ju säga som så att väl uppleva staden live gjorde knappast min förälskelse mindre. Det var verkligen kärlek vid första ögonkastet om man kan uttryck sig så om en stad. Jag kände mig som hemma på två minuter och kände genast "här ska jag bo någon gång i mitt liv".

På våra tjugofyra timmar hann vi änd med en hel del. Vi bodde på Jersey sidan och hade en fantastisk utsikt över både Manhattan och Frihetsgudinnan. När vi kom till hotellet fräschade vi upp oss lite snabbt sedan tog vi tunnelbanan till World Trade Center, jag hade bokstavlig talat gåshud över hela kroppen när vår farbror säger "detta var källaren till World Trade Center, det var här allt rasade". Kan fortfarande inte förstå att det faktiskt har hänt. Därifrån promenerade vi längs Broadway och besökte självklart Victoria Secret och där inne stannade vi en bra stund, stackars vår farbror som satt utan för och väntade. Vi tog sedan en taxi upp till Centrl Park och spatserade runt där inne en stund innan vi slog oss ner på The Boathouse mitt inne i Central Park för lite middag. När vi hade ätit klart hade det blivit mörkt ute och vi tog oss då bort till Times Square. Jag finner inga ord för att beskriva Times Square, citerar min farbror "har man varit i New York, men inte besökt Times Square har man inte sett New York" och jag håller verkligen med honom. Det var något ut över det vanliga att stå mitt på Times Square och se alla neonskyltar och alla människor. Vid det här laget hade vi varit vakna i ungefär ett dygn så vi bestämde oss för att åka till hotellet och sova lite.

07:00 vaknade jag och min syster pigga och förväntasfulla på ännu mera shopping. Startade dagen med en fantastisk hotellfrukost och sedan spenderade vi dagen på ett köpcentra i Jersey innan det var dags att åka hem.

Jag kan säga som såhär att det var definitivt inte sista gången jag var i New York!









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar